دسته‌بندی نشده

نصب سیستم سانترال

نصب سیستم سانترال

نصب سیستم سانترال

امروزه با گسترش فناوری و نیاز به ارتباطات در کسب و کار، وجود خطوط مختلف تلفن و فناوری سانترال الزامی به نظر می‌رسد. اما چگونه می‌توان در یک شرکت از خطوط مختلف استفاده نمود، بدون آنکه با دردسرهایی که ایجاد می‌کند مواجه شویم. به طور مثال اگر کسی با یکی از همکاران شما کار داشته باشد و با خط شما تماس بگیرد، مجبور خواهید شد همکار خود را پای تلفن خود بکشانید و یا این که شماره آن همکار را به مشتری اعلام کرده تا مشتری خودش با او تماس بگیرد.

در حالت بهتر می‌توان همه ی خطوط را در اختیار همه ی پرسنل ها قرار داد، اما در این حالت نیز اگر پرسنلی پاسخگوی مشتری شود و بفهمد مشتری با پرسنل دیگر کار دارد، چگونه می‌خواهد همکار خود را از اینکه کسی با او کار دارد مطلع کند؟
تمامی مشکلات و بی نظمی‌هایی که در این راستا ممکن است به وجود بیاید لزوم وجود سانترال را بسیار افزایش می‌دهد.

سانترال چیست ؟

 


در واقع سانترال یک مجموعه مخابراتی می‌باشد که خطوط شهری را با توجه به کاربرانش در خود جمع کرده و امکاناتی متناسب با نوع تنظیماتی که روی آن انجام می‌شود به کاربران ارائه می‌دهد.
این مرکز مخابراتی هوشمند، استفاده از خطوط شهری را به وسیله تلفن برای کاربران مهیا می‌کند و از خطوط شهری مورد نیاز کاربران پشتیبانی به عمل می‌آورد.
این دستگاه با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. برند پاناسونیک یکی از برندهای بسیار معتبر در این زمینه است که در سال‌های مختلف، امتحان خود را به خوبی پس داده است و مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفته است .


دستگاه سانترال پاناسونیک در سه سری پر ظرفیت دیجیتال، پر ظرفیت تحت شبکه و کم ظرفیت، تولید و به بازار ارائه شده است.
در هر شرکتی برای موفقیت نیاز به ارتباطی موثر، مداوم و پیگیرانه با مشتری داریم و این ارتباط می‌تواند توسط یک شبکه مخابراتی موثر که در بین پرسنل و مشتریان به صورت منعطف ارتباط برقرار می‌کند، وجود داشته باشد. شبکه ارتباطی کوچک که از طریق سانترال در بین افراد به وجود می‌آید، قابلیت پاسخگویی بی وقفه و با هزینه کم را برای ما به ارمغان می‌آورد.

پیشرفت سانترال در مرور زمان


از گذشته‌های دور، سانترال به شکل دیگری وجود داشته است. به طوری که اگر با مکان و یا سازمانی تماس گرفته می‌شد، ابتدا به اپراتور وصل شده و سپس آن اپراتور، تلفن را به داخلی مربوطه متصل می‌کرد.

گوشی پاناسونیک

انواع سانترال


در مرکز تلفن قدیمی، هر تلفن از طریق یک زوج سیم با سانترال ارتباط برقرار می‌کرد. اما امروزه از شبکه برای انتقال صدا و تصویر استفاده می‌شود. سانترال تحت شبکه و یا ویپ، نام این تکنولوژی است. در واقع فیلیپ در بستر شبکه صدا و تصویر را منتقل می‌کند.
دستگاه سانترال دارای دو نوع کم ظرفیت و پرظرفیت می‌باشد، که نوع پرظرفیت دارای سه سری NS، TDA و TDE است. مدل پرظرفیت در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه وجود دارد.


مدل کم ظرفیت تعداد خطوط محدودی را می‌تواند شامل شود. البته اگر بخواهیم خطوط خود را افزایش دهیم، می‌توانیم از کارت‌های توسعه دهنده استفاده کنیم. مدل کم ظرفیت این تجهیز تنها شامل دو دستگاه TEM824 و TES824 است که دستگاه TES 824 از ۸ خط داخلی و ۳ خط شهری پشتیبانی می‌کند، که اگر از کارت توسعه استفاده کنیم می‌توانیم این عدد را به ۱۶ خط داخلی و ۶ خط شهری افزایش دهیم.
دستگاه TDM824 نیز دارای ۱۶ خط داخلی و چهار خط شهری است که اگر از کارت توسعه استفاده کنیم، این دستگاه از ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری می‌تواند پشتیبانی کند.

 

نصب سانترال

 


از آن‌جایی که سانترال کاربردهای فراوانی دارد و به طور گسترده در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، افراد فراوانی به دنبال آن هستند که با یادگیری نصب آن، به بازار کار خوبی که دارد دست یابند.
سانترال پاناسونیک همانگونه که گفته شد یکی از بهترین انواع این تکنولوژی به دلیل امنیت و کارایی بسیار قدرتمندش می‌باشد. همچنین امکان ضبط مکالمات، تماس سریع با هزینه کم، سیستم تلفن گویا و… را برای ما از طریق سیستم ارتباطی‌اش فراهم می‌کند .
این تکنولوژی ارتباطات را بهینه و هدفمند می‌سازد و حتی این اجازه را می‌دهد که خارج از محدوده تماس برقرار کنیم.
سانترال پاناسونیک اصلی‌ترین قسمت یک مرکز تلفن می‌باشد که انواع گوناگونی را به تناسب شرکت‌های مختلف روانه بازار کرده است. به طور مثال مدل KX-TES824از مشهورترین سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک برای استفاده در شرکت‌های کوچک و متوسط است.
مدل‌های TDEو TDA از جمله سانترال‌های با ظرفیت بالا هستند که می‌توانند تعداد زیادی از خطوط شهری را در اختیار کارمندان و بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ قرار دهند.

انواع سیستم سانترال

نصب سانترال پاناسونیک

• ابتدا دستگاه سانترال را راه‌اندازی کرده و خطوط داخلی را تنظیم می‌کنیم.
• سپس برای هر کارمند تلفنی را مد نظر می‌گیریم تا بتواند از این خطوط استفاده کند.
• انتخاب مکان برای این تجهیز حائز اهمیت است. این تجهیز باید در جایی قرار بگیرد که دور از احتمالات ضربه خوردن وآسیب دیدگی باشد، امکان دسترسی آسان به آن برای برنامه ریزی مجدد وجود داشته باشد و بتوان آن را در طول استفاده تمیز نمود .
• بعد از آن که مکان مورد نظر مشخص و تمیز شد، سیم کشی ،داکت کشی، کابل کشی و آماده سازی محیط نصب سانترال باید انجام گیرد.
• شناسایی خطوط مدیریت و نصب خطوط در مرحله نصب پست مخابراتی انجام می‌گیرد.
• مرحله بعدی نصب کارت‌های ضروری سانترال و در واقع نصب سخت‌افزاری آن است. نصب کارت خط شهری، نصب کارت کالر آیدی، نصب خط تلفن، نصب دستگاه ضبط مکالمه، نصب کارت دیزا و نصب دیگر کارت‌های ضروری باید در این مرحله انجام پذیرد.
• پس از آنکه نصب سخت‌افزاری به اتمام رسید، نوبت به نصب نرم‌افزاری می‌رسد که در این مرحله هر کارت برای دستگاه معرفی شده و برنامه نویسی و همگام سازی انجام می‌گیرد .


• در نصب نرم افزاری گروه بندی داخلی دستگاه تنظیم، تایمر برای محدود کردن زمان مکالمه فعال، صفر و دو صفر بسته، تنظیم داخلی برای ارسال فکس و اتصال دستگاه فکس انجام و بسیاری مراحل دیگر در این مرحله انجام می‌شود.
• مرحله آخر نصب و راه‌اندازی، عبارت است از برنامه ریزی کد سانترال که این مرحله توسط کارشناسان مسلط و آشنا با کدها باید انجام گیرد. کارشناس، از کدهای پیش نیاز برای فعال یا غیر فعال سازی قابلیت ها، توسط تلفن مادر و یا توسط نرم افزار برای برنامه ریزی سانترال استفاده می‌کند. بنابراین کاربران عادی به دلیل نا آشنا بودن با این کدها، توانایی انجام این مرحله را ندارند.

سیستم سانترال
امید واریم این مقاله مورد استفاده شما بوده باشد در صورت داشتن سوال یا نظر با ما در میان بگذارید . مبین باتری عرضه کننده سیستم سانترال پاناسونیک می باشد. شما می توانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *